Täytyy nyt myöntää, että minäkin sorruin tuossa kesällä ostamaan The Sims 3:n. Yritin olla ostamatta sitä, mutta jokin sisäinen ääni/tahto/mikälie käski minua ostamaan sen. Enhän minä voi varmuudella sanoa, etten halua omistaa peliä, jos en ole edes kokeillut sitä! Joten nyt peli nöpöttää hyllyssäni viattoman näköisenä. Postaus on kuvitettu ensimmäisen pelikerran kuvillani.


Photobucket

Aluksi peli oli sekava, koska se tuntui niin erilaiselta kakkoseen verrattuna. Siksi minulla olikin alun jälkeen noin kuukauden pituinen aika, jolloin en peliä pelannut. Mutta sitten annoin sille uuden mahdollisuuden, jota ennen olin imenyt itseeni tietoa pelistä, jotta pelaaminen olisi mielenkiintoisempaa.


Photobucket

Huonoa tässä pelissä on mm. muistojen sekavuus ja rumat valmishiukset. Minulle on aina ollut tärkeää, että simien hiukset näyttävät edes jotenkuten siedettäviltä. Siksi minun pitikin ensimmäiseksi latauksekseni ladata hiuksia. :D Muistot vain ovat paljon sekavampia verrattuna kakkoseen ja niitä muistoja näyttää tulevan ihan idioottimaisista asioista kuten uusissa paikoissa vierailuista. Plah. Myös uusien reseptien opettelu on minusta tyhmästi tehty, koska jokainen resepti pitää ostaa yksittäin kaupasta ja sitten pitäisi vielä muistaa, mitkä reseptit sim on jo oppinut. Ne voi kyllä tarkastaa mutkan kautta, mutta silti.


Photobucket

Vastapainona huonoille puolille on hyvät puolet, kuten kaupungin kauniit maisemat ja mahdollisuus liikkua kaupungissa. Vapaa liikkuvuus on mukavaa vaihtelua ykkösen ja kakkosen peliasetelmaan verrattuna, jossa pelaaminen rajoittuu suurelta osin omaan tonttiin. Valtava parannus on minusta myös ns. tarinan eteneminen, joka tarkoittaa sitä, että naapuruston simit kasvavat ja elävät, vaikket heillä pelaisikaan. Esimerkiksi Elviira Kurjenkaula oli pelissäni adoptoinut lapsen. :D


Photobucket

Kaiken kaikkiaan peli on ihan mielenkiintoinen ja mukavaa kokeilua varsinkin niille, jotka haluavat liikkua vapaasti kaupungissa. Minulla on välillä vaikeaa mieltää tämä sims-peliksi, koska se on niin erilainen verrattuna siihen, mihin olen tottunut. Mutta ihan hyvä peli.


Photobucket

Ei minulla tosin vieläkään ole kuin kaksi erillistä pelitallennusta, mutta ne riittävät ihan hyvin minulle. En oikein tiedä, aionko hankkia mitään lisäosia, tuskin. Mutta jos sortuminen tapahtuu, se tulee tapahtumaan todennäköisimmin Supernaturalin kohdalla. Varmasti en voi kuitenkaan sanoa.


Photobucket



Terveisin Sinsaukko